radol - 2012-08-17 13:20:09

Witam,

Ostatnio zajrzałem do zbiorniczka płynu chłodniczego i z zamiarem dolania sprawdziłem kawałkiem białej kartki co tam jest.
Okazało się, że płyn w środku jest przezroczysty, ale konsystencja odbiega od wody, jest bardziej lepki i ma jakiś zapach (bliżej nie oznaczony :D )
Co to mogło być ?
Jeśli chciałbym wymienić ten płyn, to czym mam go zastąpić (Borygo ,Petrygo) ?

Krzychu - 2012-08-17 20:12:42

ja zalałem koncentratem K2 Kuler, bo ma piękny oczoje*ny zielony kolorek :D

CZORNY - 2012-08-17 20:41:51

Najlepiej spuść  ten stary płyn...ale pierw zobacz czy kolo korka nie zebrał się biały osad przypominający masło...i czy w starym  płynie  nie będą się robiły plamki oleju...jeśli tak będzie to może być uszczelka pod głowicą...najlepiej to sprawdzić ....odkręć korek i odpali silnik...jeśli bendą  robić się banki powietrza w zbiorniczku to mamy pewność ze uszczelka jest wydmuchana ...jeśli nie to po prostu płyn jest już stary i wlewamy nowy...:) a co do płynu masz duży wybór...od koncetratów...po normalne płyny...ale ja też lałem K2 i jest ok ...byle był do -35 ...bo mamy fajne zimy...:)

radol - 2013-05-13 16:58:54

Witam,

Przed zalaniem nowego płynu chłodzącego muszę wypłukać chłodnicę ?
Jak odpowietrzyć układ po zalaniu nowego płynu ?

CZORNY - 2013-05-13 18:11:27

jak ja wymieniałem płyn u siebie był czysty więc wlałem nowy odpaliłem pochodził trochę i już...:) ale jak u Ciebie będzie widać jakieś syfy w starym płynie to można go zalać wodą zwykła odpalić na chwilę wylać wlać płyn i gotowe...:) tylko nie wlewaj na ciepły silnik...:)

Krzychu - 2013-05-13 20:43:24

radol możesz kupić środek do płukania układu chłodzącego.
Żeby odpowietrzyć trzeba włączyć ogrzewanie ma max, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego, odpalić silnik i powoli wlewać płyn. Powietrze juz wtedy będzie wypychane. Po zalaniu do pełna zakręcasz ten metalowy korek, ale zostawiasz otwarty zbiornik wyrównawczy bo przez rurkę do niego prowadzącą będzie się odpowietrzać układ. Silnik musi pracować aż osiągnie temperaturę przy której włączy się wentylator. Wyłączasz silnik, dolewasz płynu jeśli jeszcze brakuje pod metalowym korkiem i najlepiej znowu odpalić aż do włączenia się wentylatora.
Później po przejechaniu kilku kilometrów najlepiej sprawdzić przewody układu chłodzącego czy są miękkie. Jeżeli tak to wszystko ok, a jeżeli są twarde to trzeba powtórzyć odpowietrzanie.

radol - 2013-05-16 12:40:04

I jeszcze jedno pytanie odnośnie zmiany płynu, jak spuścić stary płyn z chłodnicy? Jest gdzieś pod spodem korek do tego typu rzeczy ?

radol - 2013-05-27 16:37:33

Dzięki dotarłem drogą dedukcji jak spuścić płyn :D.

Efekt był - 2 dni wiatraki chłodnicy działały normalnie (włączały się kiedy się zagrzał) ,teraz niestety znów włączają się kiedy odpalę auto i praktycznie cały czas na postoju.

GotLink.pl