Klub użytkowników Chrysler Stratus.
Witam wszystkich.
Dziś wracając do domu samochód zaczoł chodzić jak cinkuś,Mocy zaczeło brakować pod góre ledwo na dwujce dojechałem.Pod domem okazało się ze silnik niepali na dwie świece "środkowe" na świecach niema iskry.Jak sprawdzić cewke?? Lub jaka może być inna przyczyna niż cewka??
Z góry dziękuje za pomoc.
Offline
Możesz podmienić kable z tych świec na których jest iskra do tych w niemających jej. W ten sposób będziesz mógł wyeliminować przewody WN co i tak nie zwalnia z ich wymiany. Możesz wykręcić cewkę i obejrzeć czy nie ma żadnych widocznych uszkodzeń, pęknięć, rdzy itp. Jeśli zdecydujesz się na wymianę to wejdź na stronę firmy Janmor tam cewki są po około 130 zł i to dobre. Normalnie na allegro czy w sklepach z częściami do amcarów trzeba dać za cewkę kilka stówek.
Ja stawiam że wszystkie Twoje problemy z pracą silnika to wina układu zapłonowego.
Sprawdziłeś już pasek rozrządu?
Offline
Paska niesprawdzałem "troche się boje".Świece i kable mam już kupione,teraz czekam aż mi cewka przyjdzie.
Offline
chudy-88 napisał:
Paska niesprawdzałem "troche się boje".Świece i kable mam już kupione,teraz czekam aż mi cewka przyjdzie.
Z tym sprawdzaniem paska to żartowałem, ale tak na poważnie to samo sprawdzenie nic nie daje bo roboty sporo żeby się do niego dostać. Lepiej już ustawić się na kompletną wymianę rozrządu i pompy wody. Szczerze mówiąc to nie mam ochoty wymieniać już tego kolejny raz
Daj znać jak już trochę zregenerujesz układ zapłonowy
Napisz coś o sobie w temacie powitań ! ! ! jak wszyscy...
Offline
A czy to także może być cewka, kiedy autu brakuje mocy, a czasem szarpie i dostaje tak jakby "kopa" lub też czerpie tą utraconą moc ?
Chodzi o to, że jadąc czuć tak jakby nie miał mocy, depniesz mu a on idzie jak czołg, od czasu do czasu przy wdepnięciu pedału gazu szarpnie kilka razy i dostaje "powera"
Offline
radol napisał:
A czy to także może być cewka, kiedy autu brakuje mocy, a czasem szarpie i dostaje tak jakby "kopa" lub też czerpie tą utraconą moc ?
Chodzi o to, że jadąc czuć tak jakby nie miał mocy, depniesz mu a on idzie jak czołg, od czasu do czasu przy wdepnięciu pedału gazu szarpnie kilka razy i dostaje "powera"
między innymi... od czegoś trzeba zacząć eliminowanie usterki, bo nie zawsze diagnoza może być trafna.
Offline
radol Sprawdź kostkę przy cewcę. Na środkowym będziesz miał plus po zapłonie. Na zewnętrznych sterowania masą. Jeśli sterowanie jest prawidłowe to cewka do wymiany. Jeśli nie to mógł paść komputer.
Na kablach sterujących ma się pojawiać masa podczas kręcenia silnikiem (lub jak jest odpalony).
za cewke dałem 80zł od jakiegoś gościa z allegr.
Ostatnio edytowany przez chudy-88 (2012-09-13 00:26:01)
Offline
chudy-88 napisał:
radol Sprawdź kostkę przy cewcę. Na środkowym będziesz miał plus po zapłonie. Na zewnętrznych sterowania masą. Jeśli sterowanie jest prawidłowe to cewka do wymiany. Jeśli nie to mógł paść komputer.
Na kablach sterujących ma się pojawiać masa podczas kręcenia silnikiem (lub jak jest odpalony).
za cewke dałem 80zł od jakiegoś gościa z allegr.
A jak mam to sprawdzić ?
Dobrze zrozumiałem, że jeśli sterowanie będzie prawidłowe to cewka do wymiany ?
Prawidłowe tzn jakie ?
Offline
odpinasz kostke z cewki wkładasz + z miernika a - wkładasz do pinu obok,i zaczynasz kręcić silnikiem,powinno pokazywać napięcie tylko że one sie zmienia.jak jest napiecie to wkładasz - w drugi wolny pin i tak samo sprawdzasz.jesli jest na obydwuch pinach napięcie to znaczy ze sterowanie masz dobre.bedziesz sie musial zajac swiecami kablami WN no i cewke dac do elektryka na sprawdzenie czy jest dobra.
Offline
Kable WN i świece kilka miesięcy temu wymieniałem na nowe więc musi być OK, tylko została cewka do sprawdzenia...
Poza tym przy wymianie świec stwierdzili, że na dwóch świecach jest niewielka ilość oleju...
Offline
radol napisał:
Kable WN i świece kilka miesięcy temu wymieniałem na nowe więc musi być OK, tylko została cewka do sprawdzenia...
Poza tym przy wymianie świec stwierdzili, że na dwóch świecach jest niewielka ilość oleju...
Sprawdź w jakim stanie są teraz te świece... kilka miesięcy to dużo czasu. Kiedyś po trzech miesiącach musiałem wymienić przewodyWN po iskra uciekała (a miały być takie dobre, bo drogie)
Jeśli chodzi o olej na nich to może być wina uszczelniaczy zaworowych lub nieco gorzej pierścieni.
Offline
Dziś odebrałem auto od gazownika.Poustawiał wszystko chodzi troche lepiej,ale powiedział że cewka ma przebicia jak to sprawdzić i jak sprawdzić rozrząd czy jest dobrze ustawiony??
Offline
chudy-88 napisał:
Dziś odebrałem auto od gazownika.Poustawiał wszystko chodzi troche lepiej,ale powiedział że cewka ma przebicia jak to sprawdzić i jak sprawdzić rozrząd czy jest dobrze ustawiony??
Rozumiem że cewkę kupiłeś używke?
Rozrząd to chyba tylko lampą stroboskopową lub można skontrolować czy punkty są dobrze ustwione, ale trzeba zdjąć obudowę paska co nie jest łatwe.
Offline
cewka byla używana jak ściągnąć tą pokrywe??
Offline
chudy-88 napisał:
cewka byla używana jak ściągnąć tą pokrywe??
łooo chłopie trzeba zdemontować alternator z całym mocowaniem, odkręcić łapę silnika itd. już teraz dokładnie nie pamiętam wszystkiego. Dlatego nie warto się w to bawić, lepiej kupić potrzebne części i zmienić sobie rozrząd razem z pompą wody dla świętego spokoju. Uwierz mi jest sporo roboty.
Kup nową cewkę u producenta w pabianicach k. łodzi firma Janmor (ok. 130zł)
Offline
narazie niema sensu kupywać cewki bo moze sie okazać że to rozrząd.na którym kole są znaki i w którym miejscu na silniku??
Offline
Kolego z tym rozrzadem jest naprawde duzo zabawy ale zrob to sobie i bedziesz mial z bani...musisz podstawic silnik odkrecic altelnator paski lape silnika...ale najgorsze bedzie kolo pasowe na dole bez dobrego sciagacza bedzie sporo roboty...wymien pasek i pompe wody...no i rolke...napinacz jesli bedzie dobry moze zostac bo on jest troche drogi ok 300zl ja pasek kupilem za 100zl a pompa nie pamietam ok 150zl...sama wymiana jest prosta masz znak na gornym kole i na dolnym...jak kupisz pasek bedzie tam narysowane...troche nerwow stracisz ale bedziesz mial pewnosc ze tam jest juz wszysko ok... powodzenia...
Offline
chudy-88 napisał:
narazie niema sensu kupywać cewki bo moze sie okazać że to rozrząd.na którym kole są znaki i w którym miejscu na silniku??
Gazownik Ci mówi że jest przebicie na cewce, a z tego powodu wypada zapłon co prowadzi do ch*jowej pracy silnika tym bardziej na lpg to odczuwasz. Nigdy nie ustawisz dobrze instalacji gazowej jeśli będą problemy z zapłonem. Ty szukasz problemu w rozrządzie czego sprawdzenie wiąże się z "kupą" pracy.
Jeśli okaże się, że jednak rozrząd jest przestawiony (możliwe, ale niekoniecznie) to co zrobisz, będziesz przestawiał? To jeszcze więcej roboty, a rozrząd trzeba i tak wymienić. Mnie też nie stać na wydatki rzędu kilkuset złotych, ale warto zacząć rozwiązywanie problemu od czegoś mniej obciążającego finanse domowe.
Za tą używaną cewkę pewnie dałeś z 50 złotych, a jest do bani więc już jesteś stratny.
Offline